Перейти до основного вмісту

   11 КЛАС


ТЕМА:  ТВОРЧІСТЬ   МИКОЛИ  КУЛІША

1. ЗНАТИ   ЗМІСТ  САТИРИЧНОЇ   КОМЕДІЇ ,  П'ЄСИ  "МИНА  МАЗАЙЛО" 
               2.  ВМІТИ  РОБИТИ  ХАРАКТЕРИСТИКУ  ГОЛОВНИХ  ОБРАЗІВ   (МИНА,   МОКІЙ,  ДЯДЬКО  ТАРАС,  ТЬОТЯ  МОТЯ)


“Мина Мазайло” цитатна характеристика головних героїв – Мини, тьоті Моті, Мокія, Улі, дядька Тараса, Лини допоможе розкрити їх образи, визначити риси характеру.

Зміст
“Мина Мазайло” цитатна характеристика героїв
Мина Мазайло: цитатна характеристика
Мокій: цитатна характеристика
Дядько Тарас: цитатна характеристика
Тьотя Мотя: цитатна характеристика
Уля: цитатна характеристика
“Мина Мазайло” скорочено аудіокнига
“Мина Мазайло” цитатна характеристика героїв
Мокій: “юнак з чорним висипом, під носом і по підборіддю, з мрійними, але злими очима.”, “він кругом український”, “він у дядька Тараса вдався”.
Мина: “Двадцять три роки, кажу, носю я це прізвище, і воно, як віспа на житті – Мазайло!.. Ще малим, як оддав батько в город до школи, першого ж дня на регіт взяли: Мазайло! Жодна гімназистка не хотіла гУ л яти – Мазайло! За репетитора не брали – Мазайло! На службу не приймали – Мазайло! Од кохання відмовлялися – Мазайло!”
Дядько Тарас : “Там такий, що в нього кури по-українському говорять.”
Тьотя Мотя : вважає себе “руською”, а укаїнську мову “австріяцькою вигадкою”. “Краще бути ізнасілованной, нєжелі украінізірованной”.
Лина Мазайло: “Мене обдурив: я покохала не Мазайла, а Мазалова,”
Уля: “У тебе чарівні очі, чудесні губи, прекрасний бюст.”
Мина Мазайло: цитатна характеристика
Цитати до образу Мини Мазайла характеризують його поведінку, риси характеру.:

(образа за своє прізвище)
“Двадцять три роки, кажу, носю я це прізвище, і воно, як віспа на житті — Мазайло!.. Ще малим, як оддав батько в город до школи, першого ж дня на регіт взяли: Мазайло! Жодна гімназистка не хотіла гУ л яти — Мазайло! За репетитора не брали — Мазайло! На службу не приймали — Мазайло! Од кохання відмовлялися — Мазайло! А він знову: «Вам чого? — питаю».
***
(про Мокія: зневага до всього українського сильніша навіть за батьківські почуття)
з радісним гнівом:

— Заставлюї Виб’ю з голови дур українськийі А як ні — то через труп переступлю. Через труп!..
***

(відсутність національної свідомості, невігластво в національних питаннях)

Т ь о т я

— Тоді я не розумію, що таке українці, хто вони такі: євреї, татари, вірмени?.. Будь ласка, скажіть мені, кого у вас називають українцями? Будь ласка…

М а з а й л о, випивши води:

— Українцями звуться ті, хто вчить нещасних службовців так званої української мови. Не малоруської і не Тарасошевченківської, а української — і це наша малоросійська трагедія.

***

(активне несприйняття українізації)

– …Нічого з вашої українізації не вийде, це вам факт, а якщо і вийде, то пшик з бульбочкою — це вам другий факт, бо так каже моє серце…..

І тобі, Мокію, раджу не вірити українізації. Серцем передчуваю, що українізація — це спосіб робити з мене провінціала, другосортного службовця і не давати мені ходу на вищі посади.

***

(радість з приводу зміни прізвища)
— Однині я — Мина Мазєнін. (Став перед люстром). Здрастуйте, Мазєнін, Мино Маркевичу! (Привітався на другий голос). А-а, добродій Мазєнін? Моє вам!.. (Ще привітався на третій голос). Товаришу Мазєнін! Здрастуйте!.. (Іще привітався). Здоров був, Мазєнін! Зайдімо?.. Гм. (Помріяв трошки). Ви не знайомі? (Подавши комусь руку). Дуже приємно — Мазєнін. (Уклонився). Будь ласка, ви часом не Мазєнін?! (Кивнув головою). Так, я Мазєнін!.. (Офіційним голосом). Ваше посвідчення, громадянинеї (Тоді немов подав комусь посвідчення). Будь ласка! Мазєнін! (Тоді з офіційного на м’якший).

Мокій: цитатна характеристика
«юнак з чорним висипом, під носом і по підборіддю, з мрійними, але злими очима.»,
«він кругом український»,
«він у дядька Тараса вдався».
” Мокій уже збожеволів од своєї укрмови”
А Мокій не тільки не зна про це, а навпаки — мріє, ти розумієш, мріє до нашого прізвища Мазайло додати ще Квач.
Дядько Тарас: цитатна характеристика
«Там такий, що в нього кури по-українському говорять» .
Тьотя Мотя: цитатна характеристика
вважає себе «руською», а укаїнську мову «австріяцькою вигадкою».
«Краще бути ізнасілованной, нєжелі украінізірованной».
Та Мотя одна на нього подіє!.. Хіба ти, Минасю, не знаєш, як вона вміє взагалі?
Проте я не злякалась, ні! І не злякаюсь! Хоч бомбу шпурляйте — не злякаюсь! Будь ласка! Будь ласка!
Джерело: https://dovidka.biz.ua/mina-mazaylo-tsitatna-harakteristika-geroyiv

ПРАЦЮЄМО  29.11   ТА    01.11
ГАРНОГО  ДНЯ!




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

 6  КЛАС ТЕМА:  ЛІТЕРАТУРА  РІДНОГО  КРАЮ 1. ПРОЧИТАТИ  ТВІР ПИСЬМЕННИКА-ЗЕМЛЯКА (ВІННИЧЧИНИ) ПРО  ДІТЕЙ, ЇХ  ЖИТТЯ, НАВЧАННЯ , ПРИГОДИ І Т.П .  Отож, любі наші читачі, запрошуємо вас поринути у безмежний літературний світ  Вінниччини , який створили для вас наші талановиті  письменники . Біленька Ліна Вітенко Олена Гуцало Євген Кобець Василь Коцюбинський Михайло М'ястківський Андрій Пчілка Олена Стельмах Михайло Подільська земля багата на талановитих людей. Багато з них - люди мистецтва, серед цієї когорти яскраво виділяються ті, хто пов'язали своє життя з пером. На превеликий жаль ми дуже часто захоплюємося популярними світовими авторами, зірками українського слова, забуваючи про тих, хто живе та творить біля нас. Серед представників письменницької родини варто виділити тих, хто своє слово дарує дітям. Адже вони у вже дорослому віці справді мають залишатися у світі дітей, розуміти їхні проблеми, переживання. Мають надзвичайно вдало підбирати слова, щоб зацікавити та навчити.
  5   КЛАС ТЕМА:  ТАРАС  ГРИГОРОВИЧ  ШЕВЧЕНКО 1.  ЗНАТИ  ЖИТТЄВИЙ  І  ТВОРЧИЙ  ШЛЯХ  Т. ШЕВЧЕНКА 2.  ПОВІСТЬ  С. ВАСИЛЬЧЕНКА  "В  БУР'ЯНАХ"  (РОЗПОВІДЬ  ПРО ПОЕТА).  ПЕРЕКАЗУВАТИ  ЗМІСТ 3. ПОЕЗІЇ  ТАРАСА ШЕВЧЕНКА  "ЗА  СОНЦЕМ  ХМАРОНЬКА  ПЛИВЕ",  "САДОК  ВИШНЕВИЙ  КОЛО  ХАТИ" ОДИН  ВІРШ  ВИВЧИТИ   НАПАМ'ЯТЬ (НА ВИБІР)                                                                                     МОЛОДЕЦЬ!
  10  КЛАС ТЕМА: УРОК  ПОЗАКЛАСНОГО  ЧИТАННЯ ТИМУР  ЛИТОВЧЕНКО. "ДУМА  ПРО КОЗАКА  ГОЛОТУ" (ЗМІСТ  ТВОРУ) МОЛОДЕЦЬ!